Do rejestrów wyposażenia, narzędzi i części możemy zaimportować dane z zewnątrz, np z arkusza excela.
Wykorzystana jest ciekawa właściwość Excela powodująca że dane skopiowane z arkusza do schowka zapisywane są w nim w formacie CSV
- kopiujemy więc odpowiedni zakres z arkusza i wklejamy do programu.
Najpierw musimy przygotować odpowiedni arkusz - układ kolumn musi być identyczny jak układ kolumn w tabeli importu.
Możemy użyć przycisku "Nazwy kolumn do schowka" i wkleić te nazwy do arkusza.
Następnie przygotowujemy arkusz o odpowiednim układzie - jeżeli mamy dane zapisane w innym arkuszu o innym układzie kolumn musimy je przepisać
- np kopiując przez schowek zaznaczone kolumny.
Gdy arkusz jest gotowy zaznaczamy odpowiedni zakres (razem z nazwami kolumn) i wklejamy do programu przyciskiem "Wpisz dane ze schowka"
Ponieważ podczas dodawania części wymagane jest podanie kategorii. Jednak w bazie danych zapisywany jest numer ID a nie nazwa kategorii.
Możemy zastosować dwie metody albo w oknie słownika odczytać id rekordu (napis koło przycisku anuluj) i wpisać do kolumny Kat.ID albo ustawić
kategorię domyślną - wtedy wszystkie dodane rekordy będą miały właśnie tę kategorię.
Możemy dane wprowadzać partiami wybierając właściwą kategorię albo skorygować ją ręcznie już po dodaniu rekordów.
Przed wykonaniem importu kasowany jest marker M który z kolei ustawiany jest dla każdego dodanego rekordu dzięki czemu możemy
odfiltrować ostatnio dodane rekordy.
Import może wykonać tylko i wyłącznie użytkownik o profilu Administrator