Po zdefiniowaniu typów możemy przystąpić do dodawania i edycji konkretnych obiektów
Podstawowym i wymaganym parametrem poza nazwą jest TYP. Wymagane jest też określenie oznaczenia.
Warto w tym momencie zasugerować aby oznaczenie było tym symbolem jaki jest używany potocznie w firmie.
Jeśli wpiszemy wtryskarkę o oznaczeniu A11 to wszyscy powinni wiedzieć o co chodzi - symbolika fabryczna
rzadko jest używana przez pracowników
Określamy też ( korzystając ze zdefiniowanych wcześniej słowników) wydział gdzie znajduje się dany obiekt,
jego lokalizację (np hala A prawa strona)
i linię produkcyjną jeśli do obiekt jest częścią składową jakiejś linii.
Ważnym też parametrem jest status obiektu:
• | W eksploatacji |
• | Wycofana z eksploatacji |
• | Zlikwidowana |
• | Czasowo wycofana |
• | Wypożyczona |
W drugiej części okna edycyjnego znajdują się zakładki do wprowadzania szczegółowych danych.
Pierwsza z nich - Administracja przeznaczona jest na informacje inwentarzowe - numery ewidencyjne, fabryczne,
dane producenta czy dostawcy.
Nazwę producenta czy dostawcy możemy albo wpisać ręcznie albo wybrać z rejestru firm ( zobacz sposób wyboru firmy)
Następna zakładka opisuje podstawowe cechy obiektu - gwarancję, stan techniczny itp
Możemy zaznaczyć że opisywany obiekt jest pojazdem - wtedy będziemy mogli opisać typowe dla pojazdów parametry
i skorzystać z filtru pojazdy w głównym oknie rejestru
Możemy też podać 8 własnych cech obiektu - nazwy cech pobierane są w definicji typu do którego
przyporządkowano dany obiekt
Zakładka dane księgowe pozwala na określenie statusu własności ( własność, leasing, wypożyczenie czy inny)
oraz określić wartość i podać numer dokumentu zakupu.
W głównym rejestrze możemy wydrukować ewidencję księgową obiektów
Na zakładce bezpieczeństwo mamy pole notatnikowe gdzie możemy opisać dowolne, związane z bezpieczeństwem aspekty
oraz dwa pola: kategoria i przeznaczenie które są przeznaczone dla klasyfikacji obiektów dla oceny ryzyka
które możemy wykonać w module oceny w wersji PRO
Na dwu kolejnych zakładkach możemy sporządzić dowolne notatki związane z obiektem i kontaktami serwisowymi
przypisanymi do obiektu