Navigation:  Rejestry > Rejestr wyposarzenia >

Dodawanie do rejestru

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Po zdefiniowaniu typów możemy przystąpić do dodawania i edycji konkretnych obiektów

 

Podstawowym i wymaganym parametrem poza nazwą  jest TYP.  Wymagane jest też określenie oznaczenia.

Warto w tym momencie zasugerować aby oznaczenie było tym symbolem jaki jest używany potocznie w firmie.

Jeśli wpiszemy wtryskarkę o oznaczeniu A11 to wszyscy powinni wiedzieć o co chodzi -  symbolika fabryczna

rzadko jest używana przez pracowników

 

Określamy też ( korzystając ze zdefiniowanych wcześniej słowników) wydział gdzie znajduje się dany obiekt,

jego lokalizację (np hala A prawa strona)

i linię produkcyjną jeśli do obiekt jest częścią składową jakiejś linii.

 

Ważnym też parametrem jest status obiektu:

W eksploatacji
Wycofana z eksploatacji
Zlikwidowana
Czasowo wycofana
Wypożyczona

 

 

rejestr_w_edit

 

W drugiej części okna edycyjnego znajdują się zakładki do wprowadzania szczegółowych danych.

Pierwsza z nich - Administracja przeznaczona jest na informacje inwentarzowe - numery ewidencyjne, fabryczne,

dane producenta czy dostawcy.

Nazwę producenta czy dostawcy możemy albo wpisać ręcznie albo wybrać z rejestru firm ( zobacz sposób wyboru firmy)

 

 

rejestr_w_edit_z2

Następna zakładka opisuje podstawowe cechy obiektu - gwarancję, stan techniczny itp

 

 

rejestr_w_edit_z3

Możemy zaznaczyć że opisywany obiekt jest pojazdem - wtedy będziemy mogli opisać typowe dla pojazdów parametry

i skorzystać z filtru pojazdy w głównym oknie rejestru

 

 

rejestr_w_edit_z4

Możemy też podać 8 własnych cech obiektu - nazwy cech pobierane są w definicji typu do którego

przyporządkowano dany obiekt

 

 

rejestr_w_edit_z5

Zakładka dane księgowe pozwala na określenie statusu własności ( własność, leasing, wypożyczenie czy inny)

oraz określić wartość i podać numer dokumentu zakupu.

W głównym rejestrze  możemy wydrukować ewidencję księgową obiektów

 

rejestr_w_edit_z6

Na zakładce bezpieczeństwo mamy pole notatnikowe gdzie możemy opisać dowolne, związane z bezpieczeństwem aspekty

oraz  dwa pola: kategoria i przeznaczenie które są przeznaczone dla klasyfikacji obiektów dla oceny ryzyka

które możemy wykonać w module oceny w wersji PRO

 

Na dwu kolejnych zakładkach możemy sporządzić dowolne notatki związane z obiektem i kontaktami serwisowymi

przypisanymi do obiektu