Wstęp
Jednym z celów systemu TPM jest wyeliminowanie wypadków i podniesienie standardów bezpieczeństwa.
Dlatego w programie dodano funkcjonalności związane z bezpieczeństwem: rejestr wypadków oraz informacje o bezpieczeństwie przypisane do maszyny.
Panel informacyjny
W oknie głównym znajduje się panel z informacjami o bezpieczeństwie i wypadkach
Na panelu wyświetlono ilość wypadków dla wybranej maszyny dla wybranego miesiąca oraz wybranego roku z uwzględnieniem ilości wypadków krytycznych oraz zestaw ikon reprezentujących zagrożenia które definiujemy w opisie maszyny / stanowiska.
Przyciskiem [bezpieczeństwo] otwieramy okno z zaleceniami w kwestii bezpieczeństwa zdefiniowanym w opisie maszyny / stanowiska.
Widoczna jest też data i ilość dni od ostatniego wypadku – ale uwaga: dla wszystkich maszyn w systemie.
Rejestr wypadków
Wypadki dodajemy i edytujemy w rejestrze wypadków ( główne menu )
Rejestr wypadków przechowuje informacje o wypadkach:
- Datę wypadku
- Nazwę stanowiska / maszyny na której doszło do wypadku
- Rodzaj wypadku ( ze wsparciem słownika )
- Informacja czy wypadek ma charakter krytyczny ( poważne konsekwencje )
- sygnaturę akt opisujących wypadek będących w gestii odpowiednich służb
- Szczegółowy opis zdarzenia
- Opis podjętych działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa