Zgłoszenie z głównego programu - Zgłoszenie możemy zainicjować z głównego menu
Pojawi się okno zgłoszenia
Wybieramy maszynę (obiekt) i opisujemy krótko awarię. Jeśli do wybranej maszyny w definicji typu przypisano kody awarii
to uaktywni się okienko edycyjne pozwalające na wybór stosownego kodu.
Pracownik może określić priorytet zgłoszenia - czy jest to zdarzenie krytyczne, normalne czy nie jest ono pilne - np maszyna
pracuje pomimo zgłoszonej usterki.
Zgłaszający, jeśli potrafi, może określić też kogo wzywa, mechanika, elektryka czy automatyka co może pomóc w selekcji zgłoszeń.
Lista kontrolna
Jeśli w opisie maszyny (edycja wyposażenia) zdefiniowano listę kontrolną to uaktywni się przycisk lista kontrolna.
Pozwala ona opisać co pracownik powinien zrobić zanim zgłosi awarię: sprawdzić stopy awaryjne, osłony, odczytać kody z
wyświetlacza itp.
Lista taka pozwala na rozwiązanie części problemów przez obsługę i zmniejszenie liczby wezwań sprowadzających się do
przysłowiowego odryglowania tylnego stopu awaryjnego
Zgłoszenia awarii z programów zewnętrznych opisane są w dokumentacji tych programów.