W programie dostępna jest możliwość zgłaszania awarii przez personel produkcyjny.
Zgłoszenia te gromadzone są w rejestrze zgłoszeń i widoczne graficznie w głównym oknie programu.
Główną ideą systemu zgłoszeń awarii jest przeciwdziałaniu tzw. "spychologii":
Myśmy zgłaszali problem o 17:30 a mechanik dotarł dopiero o 19 - nie mi zgłoszono dopiero o 18:30
Tak to już jest że często pracownik traktuje awarię maszyny jako dodatkowe wolne - najpierw kawa - potem zgłoszenie.
W konsekwencji obrywa się za postoje służbom UR.
Wpisu dokonać można za pomocą głównego programu ale tak naprawdę rejestr ten przewidziano dla obsługi
terminali zgłoszeń awarii. Dostępne są dwa terminale - jeden jest bardzo prosty - wymaga jedynie wybrania maszyny
i wpisania jakiegoś tekstu: "Coś cieknie" albo "Nie działa", drugi terminal jest bardziej złożony, wymaga posiadania uprawnień
a wezwanie oprócz wpisu do rejestru zgłoszenia powoduje stworzenie wpisu do rejestru historii.